dijous, 9 de desembre del 2010

HEMC#49 - ESCUDELLA I CARN D'OLLA

Aquest mes m'agradaria dedicar-lo a fer les receptes que fem a casa meva desde fa molts anys. Les receptes han passat de les meves àvies, a la meva mare i ara, a mi.
L'Escudella i la Carn d'Olla és un plat típic català que es fa per les festes de Nadal. A casa en menjem cada dia i després acompanyem d'un segon plat que ja anire publicant.
És un plat molt complert i so es vol, podria ser plat únic...pero ja se sap que les festes de Nadal es menja per "afartar pobres".
A més, aprofitaré per publicar la recepta al HEM #49 d'aquest mes, que està dedicat al Nadal. hemc 49 - navidad
Desitjo que disfruteu d'aquesta recepta tan tradicional.




Ingredients (per 8 persones):
- Herbes pel caldo (3 branques d'api blanques, 1 nap, 1 xirivia, 3 pastanagues i mitja col)
- 1 os d'espinada
- 1 os de vedella
- 1 tros de conill de vedella
- 1/2 peu de porc
- 1 os blanc salat
- 1 tros d'orella
- 1/4 de gallina
- 1/2 pollastre
- 1 carcanada sencera
- Per fer la pilota: 1/4 de carn de porc + 1/4 de carn de vedella + 1 ou + all i julivert + pa ratllat + farina
-1 butifarra blanca crua
- 1 butifarra negra cuita
- 250 gr de cigrons remullats
- 2 o 3 patates grosses




Elaboració:
- Posem l'aigua a l'olla, salem i deixem que bulli.
- Afegim totes les verdures (primer de tot s'hauran de netejar i pelar si cal), els ossos, el peu de porc i els cigrons.
- Deixem que bulli uns 30 minuts.
- Mentre farem les pilotes: barrejem la carn, la salem i hi posem l'all i julivert. Després ho lliguem amb l'ou i amb pa ratllat. Ens sortiran 3 pilotes, que s'hauràn d'enfarinar.
- Afegim la carn de vedella i les pilotes, i deixem bullir 30 minuts mes.
- Afegim tot el pollastre i deixem bullir 1 hora i mitja.
- Afegirem les patates i les butifarres (la última la negra, si no, es pot obrir) i ho deixarem 45 minuts mes i ho pararem.
- En total hauria de bullir unes 3 hores / 3 hores i mitja.
- Deixar refredar i colar-ho tot.
- Servir les verdures i la carn el safates separades.
- I amb el caldo, farem bullir els galets de nadal (son els mes grossos) durant 15 minuts.
- Servir tot molt calent.

4 comentaris:

  1. Hola Emma...
    No coneixia el teu espai, gracies al HEMC he sabut de tu.

    M'agrada molt el plat qeu proposses, no pot faltar a Nadal una bona escudella, gracies per participar.

    Salut!
    Núria.

    ResponElimina
  2. Que booo! M'has portat directe al meu dinar de Nadal :-D. No coneixia el teu bloc, amb el teu permís hi faig una volteta.

    Una abraçada,

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta que fa! M'encanta!!

    ResponElimina